Møtebooking satt i system

 

Møtebooking for B2B bedrifter satt i system

Det er noen spørsmål og kommentarer jeg får som går om igjen når det gjelder salg og som skal diskuteres i dette innlegget:

  • Fungerer møtebooking fremdeles?
  • Hvorfor skal vi satse på møtebooking når vi har investert i et inbound marketing verktøy?
  • Og dersom vi skal vurdere møtebooking fra en ekstern leverandør: hvorfor det og hvordan bør det organiseres?

Møtebooking B2B fungerer like bra som før: vi ser av våre tall at hit-rate er den samme som før og at beslutningstakere takker like mye ja til møte nå som det de gjorde tidligere. Er dere i tillegg åpne for å ta møtene via Teams? Da ser vi i mange tilfeller at terskelen for å takke ja for enkelte er mye lavere enn til å si ja til et fysisk møte.

Har du investert i en inboundløsning og lurer på hvorfor du også skal bruke outbound (altså ringe ut) pg en ekstern møtebooker? For det første må som regel de leads som kommer inn i systemet følges opp og det ser vi trengs å settes i system. Da er det hensiktsmessig å fast følge opp de inngående leads som kommer med en utgående samtale. Venezu er partner av Hubspot og det vi ser er at ingen er så aktive på å booke møter som nettopp Hubspot!

Videre; vi har mange kunder som jobber med inbound marketing MEN de ber oss også om å ringe ut med kalde samtaler. Hvorfor det? Jo, det er nettopp fordi at de vet at de har mange potensielle kunder som rett og slett ikke vet at de har et behov for våre kunders tjenester. Dette er en stor gruppe som nå mange selskaper overser!

Dessuten ser vi et tydelig tegn i post-koronatiden: en MÅ ut og oppsøke potensielle kunder og ikke sitte og vente på at de kommer til deg. Vi ser at det er mange selskaper som var nærmest utsolgt for noen måneder siden som nå vil at vi skal booke møter for dem. Hvorfor det? Oppdragene kommer ikke lenger av seg selv og da trenger de en møtebooker

Over til organiseringen av dette: Venezu jobber med møtebooking hver eneste arbeidstime i løpet av en uke. Det er det vi gjør. Men som potensiell kunde så har du mye å gjøre i en travel hverdag om du jobber med salg:

  • Skrive nye tilbud
  • Gå i møter
  • Besvare mail
  • Interne møter
  • Prokrastinere (alltid noe annet å finne på enn å ringe cold-calls)

Den aller beste måten å mislykkes på når det gjelder møtebooking er å gjøre dette til en ad-hocløsning over kort tid. Sett det i system, gi oss tid til å bli kjent med dere, godta litt prøving og feiling fra vår møtebooker sin side, ha en dedikert kontaktperson som jobber mot oss og gi det litt tid. Da ser vi at resultatet alltid blir bra!

Microsoft er en av mange Venezukunder og de la ned nettopp god tid på et av de mange prosjektene vi har gjort med dem – les mer her om det og det ekstraordinære resultatet vi leverte for dem: https://selg.venezu.no/blog/9-millioner.-dollar

Book et møte med meg for å lære mer om hvordan vi og våre møtebookere kan bidra til å optimalisere din salgspipe: https://meetings.hubspot.com/stein-dale

Tilbake til Bloggen

Relaterte Artikler

Disse verdiene legger Venezu til grunn for å lykkes med møtebooking

Artikkelen er hentet fra Salg24.no (les den ogsåher) og var hovedsaken når den nye nettavisen for...

Er møtebooking og cold-calling død?

Er cold-calling død? Er møtebooking erstattet med digitale kampanjer? Er cold-calling og...

Møtebooking og Inbound Marketing - hvordan henger det tett sammen?

Møtebooking i den digitale hverdagen Det er mange bedrifter som har tatt i bruk Inbound Marketing...