SelgerbloggenRikitg-06

Nyheter

Venezumedarbeider solgte for 150 millioner kroner for kunde!

Venezu selger for 150 millioner kroner!

Vi i Venezu er ikke bare Norges beste møtebooker B2B, men vi jobber også med salg for våre kunder. I mange år har jeg holdt disse gode historiene internt og ikke snakket om resultatene som vi har skapt. Hvorfor i all verden har jeg ikke gjort det? Det har jeg tenkt en god del på, og jeg tror at det har med hvordan jeg ble oppdratt og at en ikke skulle vise seg frem eller skryte av seg selv. Men etter hvert så forstod jeg at det er folkene som jobber for Venezu og selskapet jeg ønsker å promotere – det forandret hvordan jeg så på det. Dessuten må jeg innrømme at det også henger sammen med at opptil 80 % av B2B-kjøp starter med et Googlesøk. Derfor ønsker vi i Venezu at potensielle kunder ser hvilken resultater vi skaper – og hvilket potensiale våre dyktige medarbeidere har til å gjenta disse historiene for dere! Denne historien er om Isabella og hva hun gjorde over to år utleid fra oss til å gjøre oppdrag for Microsoft. Her er hennes arbeidsoppgaver:

Isabella hadde ansvaret for opptil 140 ulike kunder og skulle pitche, lage tilbud og selge inn avtaler. Målene og KPI’ene ble høyere og høyere og hun leverte alltid. Det å få disse avtalene i land er ikke bare lett for Microsoft har avanserte lisensmodeller og det ble selvsagt prisdiskusjoner om dette. En viktig del av henne jobb var å bidra til den strategiske videreutviklingen for sin avdeling og i dette var det også å få kunder inn på nye type avtaler – og på å øke salget på eksisterende avtaler. Men avtalene skulle ikke bare landes der og da – det var også viktig at det hele tiden var en pipeline som gjorde at nye potensielle kunder tok i bruk Microsoft sin teknologi. Møtebooking var helt klart en viktig del av dette, men Isabella jobbet selvsagt med hele salgssyklusen. Det som er klart uansett: booker du ikke møtene kommer du ikke i posisjon til å gjøre salget! Jobben bestod selvsagt ikke bare i å close salget og så var du ferdig: kundene skulle følges opp, interne prosesser i Microsoft skulle koordineres og løsningene skulle implementeres. Og det var selvsagt support i ettertid selv om det strengt tatt ikke var hennes jobb.

150 millioner kroner i salg er ufattelig mye penger og med tanke på at dette var softwareløsninger og supportavtaler, sier det seg selv at netto avkastning for vår kunde, i dette tilfellet Microsoft, var enorm. Mye av kostnadene knyttet til dette var som sunk cost å regne, og at Microsoft satt igjen med en netto på over 90 % på hennes jobb kan vi nok garantert anta.

Veldig mange av våre folk begynner sine oppdrag for våre kunder med å gjøre et møtebookingsoppdrag, eller så kontakter selskaper oss og ber om å få leie inn en ressurs på heltid eller at vi gjør en rekruttering for dem. Vi har uendelig mange slike historier og vi føler oss sikker på at dersom du skal ha en nyansatt til å jobbe med salg eller markedsføring er vi en god samarbeidspartner. Visste du at Venezu har gjort over tre hundre rene rekrutteringer til et hundretalls ulike stillinger: https://info.venezu.no/om-du-har-jobben-har-venezu-kandidaten

Det å leie inn en salgs- eller markedsressurs er en fornuftig måte å rekruttere på: vi har et press på oss å finne en kandidat du blir fornøyd med og kandidaten må vise hva han eller hun er god for. Det å ha en medarbeider i en salgsrolle som ikke leverer er ingen tjent med – derfor er et vikarinnleie en fornuftig måte å se om det er match mellom kandidaten og din bedrift! Kontakt meg gjerne for å høre mer om denne og lignende historier vi har jobbet med!

Meld det på vårt nyhetsbrev her