Venezu feirer 350 millioner i omsetning

Vi i Venezu har nådd en utrolig milepæl: 350 millioner kroner i total omsetning. I den forbindelse har nettavisen salg.24.no laget en artikkel om oss som oppsummerer hvordan vi jobber:

"Feirer 350 millioner i omsetning:
– Markedet har skjønt at de ikke klarer seg uten kalde telefoner"

Dette er overskriften på salg24.no sitt intervju med undertegnede. Videre så skriver dem:

"Gründer av Venezu, Stein Dale, mener selskapene som skulle bli heldigitale har gått tilbake til å snakke med kundene sine.

– Som en morsom gimmick har vi alltid Redbull-monday. Det gir oss energi. En gang i måneden spiste vi vafler, men det har vi sluttet med fordi vi ble så tjukk. En gang i kvartalet har vi pølsefest, og hver gang vi når 50 millioner i omsetning feirer vi med marsipankake.

Selskapet han beskriver som en slags blanding mellom et markedsføringsbyrå og et callsenter har sammen med sine svenske kollegaer all grunn til å feire, når de nå har nådd en totalomsetning på 350 millioner kroner siden oppstart.

– Folk gleder seg masse til kake. Det er alltid gøy å nå et felles mål. Og dessuten var 2021 det beste året i Venezus historie. Alle de store firmaene som skulle bli heldigitale for 4–5 år siden har gått tilbake til å snakke med kundene sine, hevder Dale.

– Det er flere som spår kalde telefoners død om dagen. Du er uenig?

– Telefonen er så lite død. Vi jobber også med rekruttering og får jevnlig spørsmål om vi har noen gode selgere. De som sier de kun driver med Inbound marketing gjør det for å lure resten av markedet til å tro at det er den eneste måten. Ingen er mer hissig på å booke møter enn Hubspot, som vi for øvrig er partner med.

Gründeren er overbevist om at telefonsalg er langt fra historie, og mener de fleste er avhengig av det for å skaffe nye kunder.

– Det dukker opp så mange ulike callsentre der ute. Det er enda flere enn jeg kan huske å ha sett siden begynnelsen av 2000-tallet, og det er en grunn til det".

Når det er sagt så benytter vi i Venezu oss av inbound marketing og vi er også partner av Hubspot. Alt henger sammen med alt men dermed ikke sagt at det utelukker det ene eller det andre. Derfor sier jeg videre i intervjuet følgende:

"– Du skal drive med Inbound, men du må ringe også.

Han kommer med tre enkle forklaringer på rekordåret 2021.

– Det er langsiktig arbeid hvor vi har tatt vår egen medisin og ringt mange kalde telefoner. Og viktigst av alt, har du flinke folk blir resultatene deretter. Dessuten har markedet som nevnt skjønt at de ikke kan klare seg uten at det ringes, sier han og avslutter:

– Jeg er veldig ydmyk og glad for at vi har nådd målet vi feirer i dag, men penger er en ting. Det viktigste er å kjenne på gleden av å få det til. Motiveres du kun av penger men ikke liker det du driver med, blir det vanskelig å lykkes"

For å lese artikkelen på på salg24.no, og å bli bedre kjent med Norges ledende nettavis for selgere, se mer her: https://www.salg24.no/stein-dale-venezu/feirer-350-millioner-i-omsetning-markedet-har-skjont-at-de-ikke-klarer-seg-uten-kalde-telefoner/440881 

 

 

 

Tilbake til Bloggen

Relaterte Artikler

Tre millioner cold-calls, trehundre millioner i omsetning, milliarder av kroner i kundesalg!

Råd fra pitch-ekspert:– Aldri ta et nei for et nei

Artikkelen er hentet fra Salg24.no (les den ogsåher)og var hovedsaken i nettavisen for Salg- og...

Venezu har ringt 3 millioner salgspitcher for norske IT-selskaper

Venezu har ringt 3 millioner møtebookingssamtaler. Les om Norges beste møtebooker Finansavisen...