Teposen og Venezu

Nå tenker sikkert du som leser dette innlegget at nå er det blitt juli og skikkelig agurktid i Venezu. Hva har en tepose med oss i Venezu å gjøre? Undertegnede har hyttekontor i hele juli og på butikken, på vei til hytten, la jeg merke til at alle typer te hadde steget mye i pris. Så mye at jeg tenkte at "nei, det går an å bruke teposene to ganger". 

Det fikk meg til å tenke på den Orkla sin tidligere leder, Jens P. Heyerdahl, som var kjent for nettopp det samme. Selv om han ledet et av Norges største selskaper så var han nøysom og brukte om igjen teposene. Jeg har lest en historie om dette da han en gang var i harde forhandlinger med en mulig amerikanske samarbeidspartner. Forhandlingene var ikke fastlåste men de kom liksom ikke i mål. I en pause i forhandlingene tok de seg en liten pause og når amerikaneren så hva Jens P. Heyerdahl gjorde var han overbevist: "You're the right partner for us!" ropte han ut i full begeistring. Hva hadde han gjort? Jo, nettopp. Han hadde gjenbrukt teposen sin. Når lederen av Orkla hadde et slikt forhold til nøysomhet så visste han at han var kommet til det rette selskapet som hadde de rette verdiene. 

Nå er ikke Venezu noe Orkla men vi gjør vårt ytterste for å hjelpe våre kunder til å oppnå best mulig resultater på våre møtebookings- og digitale kampanjer. Det gjør vi gjennom å ha verdier der nøysomhet, være pliktoppfyllende og gjøre vårt beste er vårt mantra. Vi gjennomfører hundrevis på hundrevis av kampanjer hvert år og vi strekker oss langt for at resultatene skal være gode. Når vi først diskuterer Orkla, og næringsmiddel, så passer det å legge til at vi er helt enige med Rema1000: "kunden er sjefen". Vi gleder oss til at agurktiden er over og at vi kan sette i gang med nye prosesser og kampanjer i august igjen!

 

 

Tilbake til Bloggen

Relaterte Artikler

Hva tjener egentlig en møtebooker?

Hva tjener en møtebooker i Norge? En av de mest vanlige misforståelsene vi møter er at «de som...

Markedsundersøkelse – hvor går veien videre for IT-bransjen?

  Hvor går veien videre for IT-bransjen i tiden som kommer? Mange bedrifter har blitt hardt rammet...

Endring gjør vondt - men det er verdt det!