Visste du at Venezu er storleverandør av dyktige medarbeidere til B2B bedrifter? Totalt har undertegnede ansatt ca. 1000 personer opp gjennom årene til Venezu, derav ca. 1/3 av disse har vært vikarer / rekrutteringer til våre kunder. Det er fordeler og ulemper med hvordan en løser behovet for nye folk, og dette blogginnlegget vil fokusere på nettopp det.
Mange tenker på Venezu og da møtebooking,salg, digital markedsføring, support og telefonen. Det er bra at vi er høyt oppe i våre kunders bevissthet når det gjelder nettopp dette, men visste du at vi har rekruttert til over 100 ulike stillinger? Den oversikten finner du her: https://info.venezu.no/om-du-har-jobben-har-venezu-kandidaten
Hvordan startet det? I begynnelsen gjorde Venezu stort sett bare ringeoppdrag for våre kunder og vi utviklet oss i takt med de behov markedet hadde. Det er også nettopp hvorfor vi er blitt digitale markedsrådgivere: https://info.venezu.no/google-hubspot-ringeaktivitet «Innovation is everything - innovate or die» heter det. Dette henger tett sammen med både våre ringetjenester og de ressurser vi rekrutterer til våre kunder.
Men tilbake til hva en skal velge: det er åpenbart at når vi rekrutterer en Senior Developer til en av våre kunder, så har ikke han jobbet med telefonsalg eller han har ringt outbound. Han har heller ikke jobbet med inbound marketing. Det er en ren rekruttering der undertegnede matcher kandidat og kunde. Derfor vil jeg fokusere på salgs- og markedsressurser i dette innlegget. At vi er en av de største leverandørene på dette innenfor IT i Norge vet vi allerede i dag – her er de råd som vi gir kundene våre om hva de skal velge:
Så hva skal en velge? Vi har mange som har vært nyutdannet hos oss og jobbet internt med salgs- og markedskampanjer, tatt steget ut som vikar og deretter fått fast ansettelse. Vi har mange som har begynt som vikar og dermed blitt fast ansatt også. Og det er flere og flere der vi har gjort en ren rekruttering. Alle metoder har sine fordeler og ulemper og vår Venezu sin del er det enkelt: vi gjør det kundene våre ønsker og det er det vi formidler til kandidatene som er aktuelle. Så opplever vi at det er de som sier at de ikke vil være vikar først og vil bli ansatt med en gang. Da hender det at vi mister gode kandidater mens andre ganger så kan kundene våre gå med på det.
Jeg får mange spørsmål om hvordan prosessen vår er, hvordan vi løser oppdrag og hva som gjør at vi finner kandidater som passer bedre enn det mange av konkurrentene våre greier. Til det så har jeg tre ting som jeg alltid ser etter og en arbeidsmetodikk som sjeldent slår feil:
Nå vil jeg igjen understreke at nå snakker jeg om salgs- og markedspersonell. En IT-utvikler er kanskje ikke den som snakker mest under et intervju.
Vil du lære mer om Venezu som din bemanningspartner? Book da er møte med meg og hør hva som skiller oss fra alle våre konkurrenter: https://meetings.hubspot.com/stein-dale