SelgerbloggenRikitg-06

Nyheter

Kurs i møtebooking og det å skrive en god pitch

Vil du bli god i møtebooking?

Undertegnede har jobbet selger, produktsjef, salgssjef, Daglig Leder, Aksjemegler og Gründer. Felles for alle disse rollene var at en må kunne skape sine egne muligheter og da må en kunne møtebooking og gå i møter for å møte potensielle kunder.

Mange har mange trodd at Inbound Marketing alene er nok til å skaffe kunder, men nå som vi er inne i den største økonomiske krisen siden depresjonen på 1930-tallet vil det være disse selskapene som kommer best gjennom dette: bedriftene med en salgsorganisasjon som genererer Innovation og muligheter, booker sine egne møter, fyller opp kalenderen, går ut og møter kunder og closer salgene ansikt til ansikt.

Gjennom 25 års med salgserfaring og salgs support har dette vært med og bidratt til at Venezu har omsatt for hundrevis av millioner kroner i møtebooking alene, har vi hatt gleden av å gjennomføre noen av de mest vellykkede B2B møtebookingskampanjene som er blitt gjort i Norge. Det er denne erfaringen vi har brukt i vårt møtebookings- og salgskurs som vi har gjennomført et hundretalls ganger.

Kurset er effektivt og går over en time: det gjennomføres ofte i kombinasjon med at vi tar med noen av våre dyktige medarbeidere, og booker møter sammen med dere resten av den dagen. Vi har lagt opp til at det både skal være en kombinasjon av gode salgshistorier, men vi fokuserer også på de små, viktige tingene som får deg til å booke de avgjørende møtene. Kurset vil fokusere på enkle, men grunnleggende ting som:

  • Hvordan starte samtalen
  • Ordlegging i samtalen
  • Selve ringescriptet / pitch og hvordan utforme dette
  • Stemmeleie
  • Hva gjør jeg for å hente meg selv inn igjen om jeg «mister» et møte i samtalen
  • Closing av møtet
  • Oppfølging deretter

Målet er at du skal plukke opp små detaljer underveis for det er det som er utslagsgivende for en god møtebooker og selger!

Vi oppfordrer til å stille spørsmål underveis og komme med egne betraktninger underveis slik at vi skaper en dialog. Etter denne timen skal vi gå direkte i gang med møtebooking og målet vårt er enkelt: den dagen skal dere sette ny rekord i antallet nye møter booket – da er møtebooking gøy! Det er det det handler om: å lykkes som team med aktiviteten og få inn nye kunder!

 

Meld det på vårt nyhetsbrev her