Hvordan nå opp på Google med begrenset budsjett

Vi i Venezu gjorde en test over et par uker på Google for noen dager siden. For dere som ikke kjenner Hubspot så er det et CRM-verktøy vi er forhandler av, men også et av verdens mest kjente Inbound Marketingverktøy. Grunnen til at vi jobber med dette er at møtebooking og Inbound Marketing er "same same". Det handler om å generere leads. Nettopp av den grunn er vi også blitt veldig gode på Google Ads, eller søkeordoptimalisering. Det igjen er akkurat det samme som møtebooking og Inbound Marketing: det handler om å få kunder til å kontakte akkurat deg. 

I og med at Hubspot er så kjent som det er, er det også et søkeord som det er veldig vanskelig å nå opp på Google med. Derfor gjorde vi en test over en uke der vi hadde et budsjett på kun 180 kroner. På den tiden oppnådde vi å komme på topp blant alle Hubspotleverandørene i Norge! Hvordan gjorde vi det? Det sentrale er at Google ønsker å tilby best mulig innhold til sine sluttkunder, altså godt innhold og relevant informasjon. Derfor ble vi i Venezu "oppjustert" i søkeresultatene, til tross for at budsjettet var begrenset. 

Dette kan vi hjelpe deg også med når det gjelder synlighet. Om du går i en restaurantgate i Syden er det uendelig mange plasser du kan velge i. Likevel er det alltid noen som det er flere folk i enn andre. Sånn er det med Google også og synlighet: du må ha noe ekstra å tilby for å nå opp i konkurransen. Selvsagt må du betale for det på Google Ads, men du kan også gjøre tiltak som hjelper deg opp og frem. Dette eksemplet med oss i Venezu og Hubspotreklame på Google er nettopp et slikt tilfelle.

Når det er sagt så er det små detaljer som avgjør om du når opp. Og innholdet er helt sentralt. Visste du at det ikke er et eneste selskap i Norge som har skrevet flere B2B-pitcher enn oss? Det er den kompetansen vi bruker når vi er på Google. Det handler om å nå frem med budskapet sitt. Det er det samme vi kan hjelpe din bedrift med - og gjerne i kombinasjon med "klassisk" markedsføring, altså på telefonen. Kombinerer du dette med Hubspot i tillegg har du markedets beste forutsetninger for å lykkes. Vi i Venezu har marketing-for-hire som bidrar til at dere lykkes!

 

 

Tilbake til Bloggen

Relaterte Artikler

Råd fra pitch-ekspert:– Aldri ta et nei for et nei

Artikkelen er hentet fra Salg24.no (les den ogsåher)og var hovedsaken i nettavisen for Salg- og...

Fikk Sparken, bygde suksessbedrift - Ringte seg til egen bedrift

Da Stein Dale (45) fikk fyken som aksjemegler i 2002, startet han telefonsalg fra kjøkkenbenken....

Hva tjener egentlig en møtebooker?

Hva tjener en møtebooker i Norge? En av de mest vanlige misforståelsene vi møter er at «de som...